Subscribe:

Ads 468x60px

5/02/2009

"Romania, land of choice", a cui alegere?! a noastra sau a strainilor?!

preluare video de pe youtube.com
Imnul turistic al României, compus de Marius Moga, a fost lansat pana la urma cu surle si trambite pe malul Marii Negre, in statiunea Mamaia.
Ministrul Turismului, nimeni alta decat Elena Udrea, a anunţat că acest imn va fi valabil doar pentru o perioadă scurtă de timp.
''Campaniile acestea de promovare sunt de scurtă durată. Toate ţările îşi schimbă brandul turistic în acest an, pentru că se schimbă trendurile. La fel şi imnul turistic şi sloganul vor fi valabile pentru o anumită perioadă'', ne spune ministrul Turismului, Elena Udrea.
''Ne-am dori ca această melodie să fie cântată de turişti, să fie reprezentaţi, starea lor de spirit să se regăsească în versurile acestei melodii'', a mai adăugat ministrul Turismului.
Postat deja pe youtube.com, acest "kitsch" face deja audienta, mai mult din simpla curiozitate a romanilor.
De altfel, cine a postat acest prim material nici macar nu l-a pus intreg, ci doar o reluare sacadata a refrenului, unul care suna ciudat tare, a zeflemea decat a promovare a unei tari. Ilustratia vizuala nu e tocmai una fericita, imaginile nefiind atat de sugestive pe cat ar fi dorit autorul sa fie.
Trecand peste asta, tot dezamagit am fost ascultand o lalaiala de prost gust, chipurile cantata de artisti cu voce, dom'le draga.

Sincer sa fiu, nu am mai auzit asemenea melodie jalnica si patetica de foarte mult timp. Prima data am crezut ca este un fundal pentru vreo reclama la margarina, nicidecum sa ma gandesc eu ca acesta este noul imn turistisc " de sezon" al Romaniei.

Ca sa ma edific mai in amanunt am inceput sa dau "search" pe net sa vad ce si cum e treaba cu noua productie "marca Udrea".
Intr-un final dau, pe pagina oficiala a Ministerului Turismului, peste versiunea, chipurile oficiala a imnului, aia care se spune ca ar fi costat peste 10000 de euro, bani intrati in buzunarul compozitorului "atomic" Marius Moga.

Ca sa ajungeti la pagina cu pricina click AICI

Cum imnul nu m-a dat pe spate, imi zic: sa caut si versurile, poate asa voi intelege mai bine mesajului cantecului. Ei ash, dupa zeci de click-uri pe site-ul ministerului turismului, nu am reusit sa gasesc iota de vers al cantecului.
De parca acesta este un proiect ultrasecret si nu unul platit de o institutie publica.
Corect si normal mi s-ar fi parut sa se fi publicat si versurile acestei "capodopere" menite a promova turismul romanesc in urechile occidentalilor.

4 comentarii:

RADU-ADRIAN spunea...

Eu te asigur ca ai sa te saturi de versuri la vara:))).Moga a facut intotdeauna muzica ce a prins si sincer asta e mai important decat originalitatea muzicii.Ca e "kitsch", nu cred ca are importanta la turisti.E drept, pt identitatea nationala conteaza dar pt turisti nu.Si daca este "dedicata" turistilor, atunci mesajul pare bun asa din jumatate de refren:)) pt ca nu trebuie multa filozofie.Hmmm, si imn, e cam pompoasa denumirea.Nu am vrut sa dau un comentariu critic dar aici ai provocat criticand si tu.Stau si ma gandesc, tu faci muzica??? Si desi intentiile tale au fost bune lamureste-ma si pe mine te rog, aici sau imi dai pe blog un mesaj, ce inseamna la tine alegerea noastra??? Adica tu vroiai sa se faca un referendum cu privire la melodia pt turisti?Sincer, imi place cum scrii, dar eu din putina mea experienta am observat ca e mai greu sa construiesti decat sa critici... si asta in general vorbind.Sper ca nu te-am suparat cu comentariul meu, nu sunt fan Moga dar perfectiunea nu exista nici daca melodia era compusa de Mozart sau mai stiu eu cine stie ce minte luminata:)).Si acum sa inchei cu o gluma la final:ai fi vrut ca melodia sa fie o manea compusa de Guta???:)) Intotdeauna se poate mai rau.Te salut si mult spor la scris!

Dukman spunea...

te-ai bagat si tu in seama !

Dan Vrinceanu spunea...

@Radu-Adrian:

vizavi de "alegerea noastra sau a strainilor" ma refer la jocul de cuvinte si eventual la traducerea motte-a-motte a sloganului "Romania, land of choice", intelegi tu Radule?
Cine a hotarat ca Romania este "land of choice?", noi sau strainii ori intelectualii de la ministerul turismului. Aici e intreaga filosofie a titlului.
Mersi de comentariu si spor in toate

RADU-ADRIAN spunea...

Mai Dukman, cu parere de rau te anunt ca tu de obicei esti cam in plus:)).Acum serios Dane, am recitit textul , am crezut ca nu mi-am dat seama de ce ai vrut tu sa transmiti.Din text nu rezulta ce imi explici mie in comentariu pt ca ataci melodia si modul de prezentare de catre minister+Undrea , nu titlul motte-a motte. Eu asa stiu, daca expui ceva in titlu argumentezi, ori tu ai deschis alte subiecte,ce-i drept din aceiasi gama, dar nu te-ai axat pe titlu. Ai mentionat ceva de mesaj pe la final dar te-ai ratacit din nou in problemele de fond ale ministerului. Sper sa vad mai multe comentarii aici, poate altii , daca te cunosc, inteleg altfel.Oricum sunt cu ochii pe tine:)),probabil daca te urmaresc mai des am sa inteleg si mesajele pe care vrei sa le transmiti.Te salut si spor la scris!!!

Trimiteți un comentariu